.

NAZIV RADA:

TRI MLADIĆA IDU S TREBEVIĆA

Ime i prezime: Avdić Emir, Badnjar Muhamed, Crnkić Armin

Država: Bosna i Hercegovina

Grad:  Sarajevo

 

Kratka biografija:

Studenti pete ( V.) godine arhitektonskog fakulteta u Sarajevu / završna godina Master ciklusa / X. semestar /

Konkursni zadatak se radi u sklopu izbornog predmeta Master ciklusa, X. semestar ,,Forma kuæe i kultura,, koji vodi Doc. dr. Vedad Islambegović.

Opis rada

NAZIV PROJEKTA : TRI MLADIĆA IDU S TREBEVIĆA

 

Prostor se ponovo vraća u svakodnevni život otvorenjem žičare i njenih novih sadržaja

 

Povezuju se prostori šetnicama i postojećim stazicama ( krugovi srednje veličine na grafičkom prikazu )

 

---Prva faza procesa obnove i vraćanja identiteta bob staze zamišljena je korištenjem staze kakva je u trenutnom stanju:

aktivnosti, treninzi boba, sanki, kao i drugih ekstremnih sportova bi se odvijali u ljetnom terminu, a uvođenjem ,,bob-vozića,, ( crvena isprekidana linija na grafičkom prikazu ) kao novog pogona na stazi, zarađivao bi se novi kapital koji bi kasnije pomogao u cjelokupnoj obnovi staze

 

---Druga faza procesa je zamišljena stvaranjem ,,filter muzeja,, ( krugovi A, B, C, D, E na grafičkom prikazu ), otvoreni muzej koji bi davao određene historijske podatke, kao i  vizualizaciju vezanu za 1984. godinu-Trebević.

 

Novi centralni sadržaj bi se našao kod centralne staze, stvarao bi kamp zonu sa odmaralištem, sadržajima za sportiste kao i potrebnim urbanim mobilijarem, kako bi se ostale aktivnosti od opservatorija, preko žičare do Pino hotela zaokružile i pružile korisnicima razonodu u svim etapama obuhvata. Proces obnove i stvaranja novog identiteta:

 

--Opservatorij:

-U svim budućim razvojnim konceptima turizma smatramo da je opservatorij, onakav kakav je bio u svojoj prvobitnoj formi i funkciji nezaobilazan faktor. Posjedovao je prostore za višednevni boravak, fotolaboratorije, biblioteku i druge prostorije. Obnova Astronomskog opservatorija bila bi od velikog značaja kako za Bosnu tako i za širi region, a takvom postavkom bi u potpunosti pripadao novim aktivacijama, planovima, procesima koje predlažemo i koji su već započeti.

 

--Trebevička žičara:

-Za razliku od opervatorija, žičara je puštena u pogon i radovi su skoro završeni, povezivajući centar grada sa neposrednom okolinom staze, prostor se vraća u život i prvobitni identitet iz prošlosti u novom ruhu.

 

--Filter muzej:

se prožima sa pješačkom stazom ( zelena isprekidana linija ) i rutom povratka bob-vozića ( isprekidana crvena linija ) i kao takav predstavlja novu prostornu i vizuelnu aktivaciju bob staze, koji bi u isto vrijeme zadržavao-vraćao historiju kroz staklene panele, a s druge strane pružao novi sadržaj koji bi privlačio korisnike.

 

Na staklu bi bili ugravirani određeni momenti i informacije vezani za ZOI. ‘84. koje bi korisnici mogli da istraže i pogledaju kretajući se zamišljenom rutom oko staze ( krugovi A, B, C, D, E ).

U ovom slučaju je uzet manji obuhvat, ali se filter muzej može svakako širiti na veći obuhvat oko čitave bob staze, uzimajući u obzir i prateće objekte koji su bili dio staze.

 

--Bob-vozić na točkove:

kao novi pogon na stazi : laganom vožnjom bi se prošla čitava bob staza, a onda vraćanjem na početnu tačku ( putanja crvena isprekidana linija ) korisnici vozića kao i pješačke staze bi imali mogućnost da prođu rutu ,,filter muzeja,, i upoznaju se sa dodatnim informacijama i vizualizacijama iz perioda ZOI. ‘84. godine.

 

-Kretanjem vozića po stazi je zamišljena i zvučna signalizacija, koja bi informisala i orijentirala korisnike prema određenim dijelovima staze, okolnih objekata, kao i prezentiranja zvučnih signala koji su direktno bili povezani sa tadašnjim takmičenjem.

 

----Ovim procesima je zamišljeno funcionisanje zadanog prostora, stvaranje novog kapitala i identiteta koje je već počelo aktivacijom trebevičke žičare.

-Prva faza jeste korištenje bob staze u sada trenutnom stanju i sportskih aktivnosti koje se mogu održavati na njoj, a dodavanjem bob-vozića kao novi izvor kapitala i funkcije, sa žičarom u budućnosti bi pomogli za njenu potpunu obnovu i korištenje.

-Druga faza trenutnog stanja staze jeste stvaranje filter muzeja, koji bi se prostirao oko čitave staze i njenih okolnih objekata, trenutno tretirajući ovaj kulturni spomenik na pravi način, a s druge strane pomoću vizualizacija, vraćajući i prezentirajući njen prvobitni identitet korisnicima, koji oni i žele da vide.

-Obnovom i završetkom radova na opervatorijumu i žičari, smatramo da  ovim novim sadržajima čitav prostor funkcioniše i daje korisnicima jednu zaokruženu i novu slobodnu cjelinu.

-U zadnjoj fazi potpune obnove bob staze, postavka muzeja se zadržava, a tada kao stari identitet u novom ruhu budućeg vremena. Ponovno rađanje i davanje nove slobodne uz sjećanje, prihvatanje i zadržavanje prošlog.

GRAFICKI PRILOZI: